فاطمه قربان در گفتو گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا با بیان گزارشی از وضعیت ارزشیابی دانشآموزان پایه ششم ابتدایی، اظهار کرد: عملیاتی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مهرماه سال 91 با نظام 3_3_6، 4 دوره 3 ساله در مقطع ابتدایی آغاز شد.
وی افزود: برای افزایش کیفیت آموزشی در سال 93_92 اجرا شدن نظام پایه ششم ابتدایی در 100 درصد کشور نهایی و آغاز شده است.
بررسی میانگین معدل دانشآموزان پایه ششم در خردادماه/98 درصد از دانشآموزان به مراحل بالاتر میروند
وی با بیان نتایج خردادماه پایه ششم ابتدایی سراسر کشور و ارزشیابی آنها ادامه داد: میانگین معدل پایه ششم ابتدایی خردادماه 17.87 است که سطح بالایی از فصول و اهداف آموزشی را نشان میدهد.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در حقیقت 98 درصد از دانشآموزان پایه ششم ابتدایی در خردادماه شرایط ارتقا به سطح بالاتر را به دست آورده و 2 درصد باقیمانده، دانشآموزان تجدیدی هستند.
درصد قبولی درس 26 درصد در پایه ششم بالاتر از پایه پنجم است
قربان با اشاره به اینکه درصد قبولی درس در پایه ششم ابتدایی 26 درصد بالاتر از پایه پنجم است، بیان کرد: با توجه به اینکه میانگین معدل نمرات پایه ششم 0.01 درصد بیشتر از پایه پنجم است، آموزش به معلمان در پایه پنجم باید افزایش یابد.
وی با بیان اینکه جمعبندی نتایج اینطور نشان میدهد، خاطرنشان کرد: برنامهریزی مناسب و مدون برای اجرای نظام پایه ششم ابتدایی در 2 بحث آموزش و ارزشیابی پایانی صورت گرفته است.
وی اذعان داشت: امید است برای سال تحصیلی 93_92 با توجه به کسب تجربه معلمان، نسبت به امسال رشد بیشتری در پیشرفت دانشآموزان داشته باشیم.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان 2 برنامه نظام آموزش و پرورش ابتدایی، افزود: یکی از برنامههای ما پوشش 98.7 درصدی کودکان لازم التعلیم به لحاظ کمی و از دیگر برنامهها ثبتنام اینترنتی دقیق به لحاظ کیفی برای ارتقا کیفیتبخشی فضای آموزشی تربیتی در دوره ابتدایی است.
منبع: پانا